onsdag 28 september 2011

Mer konst till folket!

Jag gillar tavlor, skulpturer och annan konst. Tyvärr har jag lite svårt för att bestämma mig för vad jag vill ha bara, vilket brukar leda till att jag får önska mig tavlor för att få några. Nu på senare tid har jag förhoppningsvis börjat få lite mer stabil smak, med bland annat nedanstående roliga Paris-karta från Famille Summerbelle inköpt. Inte inramad ännu dock, vilket jag har lite dåligt samvete för.


Via Trendenser fick jag så upp ögonen för Martin Nicolausson - hans övriga tryck är inget som direkt intresserar mig, men detta var läckert! Särskilt när man, som jag, haft en fixering vid smycken från väldigt tidig ålder. Nu får jag bara se om jag lyckas vinna i tävlingen hos AnnaLeenas Hem - det vore klart billigare än att köpa den själv (verkar dock vara något fel på kommentatorfältet för tillfället). Sugen är jag dock, trots att den i allt nästan bryter mot de tavlor jag har idag - svartvitt, mörkt, figurativt. Men man får väl lov att bredda sig!


Jag har också ramlat över en karta någonstans i en brittisk webshop som föreställde Storbritannien, men uppbyggt av text - en massa städer och småorter. Den skulle jag väldigt gärna vilja ha, men nu hittar jag inte hemsidan igen. Bu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar