onsdag 22 februari 2012

Marni och H&M

När första designsamarbetet på H&M kom ut hade jag inte hunnit bli särskilt modeintresserad. Jag var intresserad av snygga kläder, visst, men det här med märken var inget jag reagerade särskilt över. Jag minns att jag gick in på H&M och tittade på Lagerfeld-plaggen och bara tyckte att de var raka och trista - något jag står för även idag (kan dock ångra att jag inte köpte ett par kostymbyxor från den kollektionen). Så gick åren, och jag började få lite mer intresse för kläder. Vid samarbetet med Jimmy Choo köpte jag faktiskt till och med en halsduk, låt vara åt min bror. Kashmir och siden på H&M är inget att bara ignorera...
Oftast har jag dock inte varit särskilt intresserad, plaggen har varit lite för mycket, lite för trista, eller helt enkelt bara fula. I Jimmy Choo-fallet var skorna snygga, men satt väldigt dåligt på mina fötter.

Så kommer då Marni. Plaggen har jag aldrig varit särskilt intresserad av, allt de gör är för boxigt för mig, men accessoarerna! Helt annan historia! Det här var ett samarbete jag faktiskt såg fram emot från första dagen. Nu, äntligen, finns de ute på nätet.

Om vi säger såhär: Hjälp. Jag vill ha allt...
(bilder klippta från Chics genomgång av plagg och priser)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar