tisdag 28 augusti 2012

Bygga en lampa, kanske?

Jag har tidigare gjort en egen version av lampan Liv, eftersom jag har lite svårt för att betala 5000 kr för vad som i princip är en tyllkjol över en lampram. Nu blev min version förstås inte fullt lika snygg, men jag är nöjd med den. På en blogg hittade jag nu en annan lampa jag blev lite kär i, tyvärr skulle man behöva beställa den från Kanada och till ett pris de inte skriver ut. Gissningsvis borde priset dock med frakt och omdragning av el leda till att den skulle kännas alldeles för dyr... Snygg är den oavsett, och jag vill ha något charmigare i vardagsrummet där det nu hänger en alldeles för trist Ikea-lampa.
Lampan kommer från Firefarm och heter Adagio. Kanske är den lite mer av en sovrumslampa än en vardagsrumslampa, men ... den är mysig. Jag tänker mig att ramen bör kunna göras av stickor som man målat vita, sen kan man använda organza (vilket de gjort) eller linne för tygsjoken. Har man sen en vanlig sladdkåpa högst upp måste man kanske fästa snörena i typ...knappar eller nåt, men jag tror det skulle fungera. Återstår egentligen att klura ut om man på något sätt kan fästa två lampor på en sladd, med grejer som går att hitta i vanliga butiker och utan en massa sockerbitar. Får se, förhoppningsvis återkommer jag med uppdatering om hur det går. Ibland är ju saker otippat enkla - jag klädde om min soffa härom helgen bara för att. 12 timmar senare var den färdig, och mycket snyggare än jag nog skulle ha gissat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar